Moral

Vad tror ni på? Tror ni på karma

Jag tror att om man är snäll,så får man det bra. Men sedan tror jag att alla männsikor vill gott egentligen men visar fel. Aldrig meningen att vara ond, men man måste göra vissa saker för sig själv för att det ska bli bra.

T.ex. Vissa människor behöver göra mer eller mindre för dem de tycker om, vi säger att man är ganska fattig har inte sådant mycket pengar, du vill göra din familj glad vill kunna försörja dom, men du kan inte för du får inget jobb, då kanske du snor andras saker, eller gör rån mot samhället  eller vad som hellst, men det är ju menat ondt mot någon annan, inget personlgit, du gör ju det för att kunna rädda dig och din familj,
Det där har nog alla olika åsikter om, men jag tror nog att innerst inne är alla människor goda. men vissa har det enklare en andra.

Man ska kunna hjälpa alla människor på jorden så mycket det går.Som i har ni sett bröderna lejon hjärta, där är det en soldat som vill döda dom ,men hålle rpå att dö själv så vill jonathan hjälpa honom, och då frågar skorpan varför?

"Men då sa Jonatan att det fanns saker som man måste göra, även om det var farligt. ’Varför då’, undrade jag. ’Annars är man ingen människa utan bara en liten lort’, sa Jonatan."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0